Wij hebben al onze klanten gevraagd om goed met ons samen te werken om aan de maatregelen van het RIVM te voldoen.
Vragen aan onze klant:
- Heeft u een plekje waar wij uw wasgoed mogen ophalen en neer kunnen zetten zodat wij geen fysiek contact hoeven te hebben kunt u dit aan onze chauffeur, telefonisch of per mail doorgeven.
- Wij zijn benieuwd of u beschikt over een mailadres zodat wij u direct op de hoogte kunnen stellen bij wijzigingen. Wilt u ons een mail sturen met uw waszaknummer en achternaam?
- Mocht er bij u Corona worden vastgesteld, dan vragen wij u (of een contactpersoon) om contact met ons op te nemen en de was niet meer mee te geven aan de chauffeur. Uit veiligheid en voor de zekerheid gaan we (in overleg met de gemeente) regelen dat uw was alsnog individueel gewassen kan worden. Als het nodig is komt hiervoor een individuele maatwerkindicatie.
Wij hanteren het volgende protocol:
- Het pand is niet vrij toegankelijk voor klanten en overige mensen die niet werken binnen het pand.
- Buiten en binnen het pand hangt informatie.
- Medewerkers dienen bij de ingang de handen te desinfecteren.
- Medewerkers doen bij de ingang een mondkapje voor.
- Er wordt waar mogelijk 1,5 meter afstand gehouden.
- Binnen het bedrijf is een eenrichtingsverkeer waar de 1,5 meter moeilijk haalbaar is.
- Pauzes zijn verspreid.
- Zijn medewerkers verkouden, griep en/of koorts blijven zij thuis en zieken uit.
- Medewerkers aan de vieze kant hebben altijd een schort voor, handschoentjes aan en masker voor.
- Er wordt niet van de vieze kant naar de schone kant vrij uit gelopen.
- Vanuit vieze naar schone kant: werkplek reinigen, desinfecteren, schort en handschoenen in de prullenbak en masker in de daarvoor bestemde bak. Handen worden gedesinfecteerd en er wordt een schoon masker gepakt.
- Medewerkers houden het gezicht verder vrij, haren vast.
- Voor het verlaten van je eigen werkplek wordt deze gereinigd en gedesinfecteerd.
- Voor dat er pauze gehouden wordt worden handen gedesinfecteerd.
-
- Buiten het pand:
- De chauffeur heeft te allen tijde desinfectiemiddel in zijn vervoerswagen en gebruikt dit bij elke in en uit stap van het voertuig.
- De chauffeur heeft geen tot minimaal contact met de klanten, altijd 1,5 meter afstand.
- De chauffeur belt kantoor wanneer er wijzigingen zijn omtrent was ophalen en was wegbrengen.
- De werkplek van de medewerker wordt voor en na elk gebruik gereinigd en gedesinfecteerd.
- Er wordt 1,5 meter afstand gehouden.
Op deze manier kunnen wij met ons allen als ‘Team WaST De Bilt’ onze werkzaamheden doen. En tot zover gaat dit perfect! Namens ons allemaal dank voor al uw begrip en inachtneming van alle maatregelen.